PASSION SPA REVIEWS 2 OF 3 -FONTEYN' HOT TUB REVIEW


PASSION SPA REVIEWS 2 OF 3 -FONTEYN' HOT TUB REVIEW







Translation no needed



Jan Bos

Gepubliceerd zondag 14 oktober 2018
Bijgewerkt maandag 15 oktober 2018

Vier jaar gelden een nieuwe Jacuzzi…

Vier jaar gelden een nieuwe Jacuzzi aangeschaft. Een Spa Solace met zoutwater systeem.
Na drie maanden de pomp vervangen, defect. Weer een aantal maanden verder lekken als een zeef. Binnen twee jaar vier keer bezoek gehad van monteur.
Er bleken allerlei bulten in de kuip te komen. Vond men erg vreemd, nog nooit eerder mee gemaakt. Lang verhaal kort maken, Met een bijbetaling van € 1.600,00 en € 300,00 voor de hijskraan is er een nieuw bad met nieuwe garantie geplaatst. Dit echter wel na een boel heen en weer vragen.
Het nieuw geplaatste bad staat nu twee jaar en ja hoor alweer een pomp vervangen, verwarmingingselement vervangen, lekkage verholpen en tsja... alweer bulten in de kuip (lijkt op Osmose).
Ben nu al vanaf de 17e september bezig om een monteur te krijgen. Zaterdags wordt er gepland. Maandag thuis gebleven, wordt gebeld dat monteur ziek is (kan gebeuren), de zaterdag er op nieuwe planning gemaakt, echter pas tijd over twee weken. Oke, moet maar. Donderdag thuis gebleven, zelf nog even gebeld of de monteur nog komt. Hij zit nu nog in Zaandam, maar hij belt hoe laat ie er komt. Moet nu nog bellen!. Afgelopen zaterdag wordt ik gebeld of ze vrijdag langs kunnen komen. Helaas, de rest van de week kan, maar vrijdag lukt met geen mogelijkheid. Je zou verwachten dat ze jou als een van de eerste bellen, schijnbaar niet. Nou zei de jongeman, dan wordt het moeilijk afspreken, bel u nog wel terug....
Als ik een nieuw apparaat koop van ruim 9K verwacht ik een goed product! En een redelijke Service.
Wij gaan ons juridisch laten voorlichten hoe we van deze koop af kunnen komen, want dat dit een miskoop blijkt uit alles.
En voor de mensen van Fonteyn die dit lezen en een ordernummer willen; kijk lekker in je dossier en zoek even naar Jacuzzi in Almere.
Ik zou een -5 Ster geven.
En o Ja: deze review gaat er niet meer vanaf, ook niet na het paaien met een Dinerchecque!!!!!
 
____


Published Sunday, October 14, 2018
Updated Monday, October 15, 2018

A new Jacuzzi is valid for four years ...

A new Jacuzzi has been purchased for four years. A Spa Solace with saltwater system.
Replace the pump after three months, defective. Leak again for several months as a sieve. Within two years had four visits from mechanic.
There were all kinds of bumps in the cockpit. They were very strange, never experienced before. Long story short, With a payment of € 1,600.00 and € 300.00 for the crane, a new bath with new warranty has been placed. This, however, after a lot of back and forth questions.
The newly installed bath is now two years and yes again a pump replaced, heating element replaced, leakage fixed and tsja ... again lumps in the cockpit (similar to Osmosis).
Am now from the 17th of September busy getting a mechanic. Saturdays are planned. Staying at home on Monday, we are told that the mechanic is ill (can happen), the Saturday has been made on a new schedule, but only in two weeks time. Okay, you should. Stayed home Thursday, even called if the mechanic is still coming. He is still in Zaandam now, but he is calling what time he will be there. Must still call !. Last Saturday I will be called to see if they can come by on Friday. Unfortunately, the rest of the week is possible, but Friday is not possible. You would expect them to be one of the first to call you, apparently not. Well said the young man, then it is difficult to meet, call you back ....
If I buy a new device of more than 9K, I expect a good product! And a reasonable Service.
We are going to inform us legally how we can get rid of this sale, because this is a bad buy out of everything.
And for the people of Fonteyn who read this and want an order number; Have a look in your file and look for a Jacuzzi in Almere.
I would give a -5 Star.
And o Yes: this review does not disappear anymore, even after spawning with a Diner checque !!!!!


Antwoord van Fonteyn Outdoor Living Mall
Gepubliceerd vrijdag 26 oktober 2018
Beste Jan,

Bedankt voor uw feedback. Ik heb uw situatie besproken met onze spa service afdeling. Zij hebben een nieuwe afspraak voor u ingepland voor aankomende donderdag, 18 oktober. Mocht uw voorkeur uitgaan naar een andere dag kunt u hierover contact opnemen met mijn collega's van de spa service afdeling of met mij via support@fonteyn.nl.

Met een vriendelijke groet,

Sander van Fonteyn


Answer from Fonteyn Outdoor Living Mall
Published Friday, October 26, 2018
Dear Jan,

Thanks for your feedback. I have discussed your situation with our spa service department. They have scheduled a new appointment for you for next Thursday, October 18th. If you prefer a different day you can contact my colleagues from the spa service department or me via support@fonteyn.nl.

Yours sincerely,

Sander van Fonteyn






Yvonne Sierhuis
3 reviews

Gepubliceerd donderdag 4 oktober 2018

Beste Sander je reageert niet op je mail

Beste Sander,
We richten ons nu maar direct richting jou. Gelukkig geef jij namelijk ook geen enkele reactie als we een mail sturen maar reageer je wel als we een trustpilot insturen. Wat overigens een hele slechte gewoonte is maar dat terzijde.
We hebben afgelopen zaterdag eindelijk een monteur gehad en alle problemen zijn verholpen. We hadden iemand met verstand van zaken en hij heeft de moeite genomen om alles zo goed mogelijk uit te leggen. Uiteraard zijn we daar blij mee. Echter hebben we al meerdere malen aangegeven dat we gecompenseerd willen worden voor alle afgezegde afspraken waarvan afgelopen vrijdag de laatste was. Wij kunnen niet onbeperkt vrije dagen besteden aan de firma Fonteyn. We hebben je ook een voorstel gemaild maar zoals gebruikelijk bij Fonteyn hebben we daar nog niets op gehoord.
Dus hoe ga je het met ons afhandelen? Wij willen deze hele ervaring namelijk graag achter ons laten.
Ik ga ervan uit dat je ons zo snel mogelijk een antwoord stuurt.
Dear Sander you do not respond to your mail

Dear Sander,
We now focus directly on you. Fortunately you do not give any response when we send an email, but you do respond when we send in a trust pilot. Which, incidentally, is a very bad habit, but that aside.
We finally had a technician last Saturday and all problems were solved. We had someone who was knowledgeable and he took the trouble to explain everything as well as possible. Of course we are happy with that. However, we have already indicated several times that we want to be compensated for all canceled appointments, the last of which was last Friday. We can not spend unlimited days off because of Fonteyn. We have also emailed you a proposal but as usual at Fonteyn we have not heard anything about it yet.
So how are you going to deal with us? We want to leave this whole experience behind us.
I assume that you will send us an answer as soon as possible.


Antwoord van Fonteyn Outdoor Living Mall
Gepubliceerd vrijdag 26 oktober 2018
Beste Yvonne,

Bedankt voor uw feedback. Na uw eerste review die u schreef op 31 augustus, waarin u aangaf dat de handleidingen van uw spa, saunakachel en bedieningspaneel ontbraken, heb ik u deze 3 handleidingen direct opgestuurd. Na uw tweede review op 28 september, waarin uw aangaf dat uw afspraak was verzet doordat onze monteur ziek was, heb ik dit besproken met onze spa service afdeling. Deze gaven aan dat er inmiddels contact met u was geweest en u voor de dag erna opnieuw was ingepland, wat ik u in een reactie op Trustpilot beantwoord heb.

Aangezien u nu uw derde review schrijft, ga ik er van uit dat het probleem dat u heeft nog niet opgelost is. Kunt u mij vertellen waar ik u deze keer bij kan helpen? Kunt u hiervoor contact met mij opnemen via support@fonteyn.nl?

Sander van Fonteyn
______



Answer from Fonteyn Outdoor Living Mall
Published Friday, October 26, 2018
Dear Yvonne,

Thanks for your feedback. After your first review that you wrote on August 31, in which you indicated that the manuals for your spa, sauna heater and control panel were missing, I sent you these 3 manuals directly. After your second review on September 28, when you indicated that your appointment had been resisted because our technician was sick, I discussed this with our spa service department. These indicated that there had been contact with you and that you had been re-scheduled for the day after, which I answered in a reaction to Trustpilot.

Since you are writing your third review now, I assume that the problem you have has not been resolved. Can you tell me where I can help you this time? Can you contact me via support@fonteyn.nl?

Sander van Fonteyn





Joeri 1 review

Gepubliceerd dinsdag 25 september 2018
Bijgewerkt dinsdag 25 september 2018

Heel slecht bedrijf

Heel slecht bedrijf
Kort geleden hebben wij een spa besteld via fonteyn.
Wat er mis ging:
- De communicatie over de factuur
- We wouden een aangepaste hoes, hebben dit nog 2x aangegeven zodat het niet fout kon gaan. We wachten er nog steeds op.
- De levering van de spa kon pas 3 weken na de afgesproken datum. Hierdoor moesten we de hovenier ook uitstellen.
- Muziek werkt niet. Hiervoor al gebeld, gemaild enz. enz. maar we worden van het kassie naar de muur gestuurd. We wachten nog steeds op een ander antwoord dan: "daarvoor moet u bij de ... zijn".
- Ondeskundig personeel wat tijden gesprekken naar huis gaat "want de kinderen bla bla bla" zonder het werk door te geven. Dit gebeurde 2 keer.
- Beloofd om terug te bellen, nooit meer wat van gehoord (2 keer gebeurt).

LET OP: bekijk de recensies op andere websites ook AUB want Fonteyn staat erom bekend om slechte recensies van over ze van deze website te halen!
Hopelijk blijft deze staan.


______


Very bad company
Recently we ordered a spa via fonteyn.
What went wrong:
- The communication about the invoice
- We wanted a custom cover, have indicated this twice so that it could not go wrong. We are still waiting for it.
- The delivery of the spa was only possible 3 weeks after the agreed date. Because of this we had to postpone the gardener.
- Music does not work. Called for this, mailed etc. etc. but we are sent from the cassia to the wall. We are still waiting for a different answer than: "you have to be with the ...".
- Inexperienced staff who go home during the repairings "because the children bla bla bla" without acheving the work. This happened twice.
- Promised to call back, never heard of anything (twice happens).

PLEASE NOTE: check out the reviews on other websites also because Fonteyn is known for getting bad reviews from about them from this website!
Hopefully it will remain.


Antwoord van Fonteyn Outdoor Living Mall
Gepubliceerd donderdag 27 september 2018

Beste Joeri,

Bedankt voor het delen van uw feedback. Als ik het goed begrijp zijn op dit moment de problemen van uw spa nog niet opgelost. Eén van mijn collega's van de afdeling spa's zal contact met u op nemen, om u zo snel mogelijk te laten genieten van uw spa.

Wat betreft het het verwijderen van recensies; tenzij een beoordeling niet voldoet aan de richtlijnen van Trustpilot, denk aan grof taalgebruik etc, is het voor ons niet mogelijk om recensies te verwijderen. Uw beoordeling zal hierom ook gewoon op Trustpilot zichtbaar blijven.

Sander van Fonteyn

ENGLISH

Published Thursday, September 27, 2018

Thank you for sharing your feedback. If I understand correctly, the problems of your spa are not solved right now. One of my colleagues from the spa department will contact you to let you enjoy your spa as soon as possible.

As for the removal of reviews; unless a review does not comply with the guidelines of Trustpilot, think of bad language etc, it is not possible for us to delete reviews. Your assessment will also remain visible on Trustpilot.






Behrens
1 review
Verified order

Published Sunday, September 10, 2017
Schlechter Service

Ums schon mal vorwegzunehmen, ich kann keinem die Firma Fonteyn empfehlen. Nachdem der von uns bestellte Spa Tenerife bezahlt war, war es schlagartig vorbei mit dem Service. Ist aber scheinbar auch ein bisschen abhängig vom Verkäufer.
So und jetzt die Fakten:
Wir waren im Mai bei Fonteyn und hatten uns dort auch beraten lassen. Wir hatten uns für den Spa Tenerife Superior mit glatter Schale entschieden. Ich hatte dem Verkäufer beim Verkaufsgespräch gesagt, dass wir den Spa nur nehmen, wenn dieser vorrätig und sofort lieferbar ist. Das war im Nachhinein wohl ein Fehler. Nachdem der Verkäufer dann mit dem Lager telefonierte wurde uns gesagt, dass noch zwei Stück dieses Typs auf Lager seien und die Lieferung 3 bis max. 4 Wochen dauern würde. Prima dachten wir und bestellten den Spa. Es kam per Email dann sofort eine Auftragsbestätigung und ein paar Tage später schon die Rechnung, mit dem Datum wann die Spedition den Spa bei Fonteyn abholt. Der Rechnungsbetrag sollte vor der Abholung an Fonteyn überwiesen werden. Wir haben den Rechnungsbetrag dann direkt überwiesen und auf die Lieferung gewartet. Man kann es sich wahrscheinlich schon denken, die Lieferung kam nicht. Ich habe dann mehrfach per Mail nachgefragt aber keine Antwort erhalten. Telefonisch war der Verkäufer auch nicht zu erreichen. Einige Wochen später kam dann eine Mail das der Spa unterwegs ist!? Noch eine Woche später wurde dann der Spa auch geliefert, allerdings mit falscher Ausstattung (raue Schale). Ich vermute die Ausstattung mit glatter Schale war wohl von Anfang an gar nicht auf Lager gewesen. Wir haben dann die Lieferung reklamiert und bekamen als Antwort: …der letzte Spa dieses Typs (Glatte Schale) ist gerade eben von der Bühne gekippt und defekt. Eine Neubestellung liegt bei mindestens 14 Wochen. Wir könnten aber auch den gelieferten Spa für 200,-€ Rabat nehmen. Wow, der von uns bestellte Spa war ja sowieso 200,- € teurer als dieser mit rauer Schale. Das ist doch gar kein Rabat! Nach einigem hin und her gab’s noch was oben drauf und ein Wasseraufbereitungsset sollten wir auch noch bekommen.
Da wir uns alle so auf den Spa gefreut hatten, haben wir dann dem Angebot von Fonteyn (Wasserpflegeset u. kleiner Preisnachlass) zugestimmt. Das Wasserpflegeset sollte sofort verschickt werden. Nach 5 Wochen war das Pflegeset immer noch nicht da. Meine Rückfragen wo das Paket bleibt, blieben wieder unbeantwortet. Als letzten Versuch habe dann noch mal einen anderen Mitarbeiter (Herrn Grosser) angeschrieben, der sich auch umgehend um den Versand des Wasserpflegesets gekümmert hat. Zwei Wochen später kam das Paket dann doch noch an.


Published Sunday, September 10, 2017
Bad service

In order to anticipate, I can not recommend the company Fonteyn. After the ordered Spa Tenerife was paid, it was over with the service. But seems a bit dependent on the seller.
So and now the facts:
We were in Fonteyn in May and had also consulted there. We chose the Spa Tenerife Superior with a smooth shell. I had told the seller during the sales talk that we only take the spa when it is in stock and ready to ship. That was in hindsight probably a mistake. After the seller then phoned to the warehouse we were told that two more pieces of this type are in stock and the delivery 3 to max. 4 weeks would take. Great, we thought and ordered the spa. It came by email then immediately an order confirmation and a few days later already the bill, with the date when the forwarding company picks up the spa at Fonteyn. The invoice amount should be transferred to Fonteyn before collection. We then transferred the invoice amount directly and waited for the delivery. You can probably already think, the delivery did not come. I then asked several times by mail but did not receive an answer. The seller was not reachable by telephone. A few weeks later came an email that the spa is on the way? A week later, the spa was also delivered, but with the wrong equipment (rough shell). I guess the equipment with a smooth shell was probably not in stock from the beginning. We then complained about the delivery and got in response: ... the last spa of this type (smooth shell) is just tilted from the stage and broken. A new order is at least 14 weeks. But we could also take the delivered spa for 200, - € discount. Wow, the spa ordered by us was anyway 200, - € more expensive than this one with a rough shell. That's not a discount! After some back and forth there was something else on top and we should also get a water treatment set.
Since we were all looking forward to the spa, we then agreed to the offer of Fonteyn (water maintenance set and small discount). The water care kit should be shipped immediately. After 5 weeks, the care set was still not there. My questions where the package stays, remained unanswered. As a last attempt again another employee (Mr. Grosser) wrote, who also took care of the immediate delivery of the water care set. Two weeks later, the package finally arrived.






Thomas Reißmann
2 reviews
Verified order

Published Thursday, May 25, 2017

Keine Reparatur trotz Garantie

Wir haben von der Firma Fonteyn den Whirlpool "Passion Spa Admire" bestellt. Kauf und Lieferung waren problemlos und eigentlich scheint es ein gutes Produkt zu sein. Leider hat unser Pool aber technische Probleme. Viele Dinge (Jets 2, Blower usw.) funktionieren nicht, so dass er nur eingeschränkt genutzt werden kann. Auch nach mehreren Telefonkontakten konnte Fonteyn bis heute (nach über 2 Wochen!) entgegen gemachter Zusagen keinen Techniker schicken oder das Problem anders lösen. Da nützt auch die Garantie offenbar nichts. Informationen wie es weiter geht: Fehlanzeige. Sehr Schade!

Mit freundlichen Grüßen
Thomas Reißmann
06198 Salzatal
Deutschland

______

 Published Thursday, May 25, 2017

No repair despite warranty

We ordered from the company Fonteyn the whirlpool "Passion Spa Admire". Purchase and delivery were easy and actually it seems to be a good product. Unfortunately, our pool has technical problems. Many things (Jets 2, Blower, etc.) do not work, so it can only be used to a limited extent. Even after several telephone contacts Fonteyn could until today (after more than 2 weeks!) send back no any technician or solve the problem differently. The warranty obviously does not help either. Information about notice on how to proceed: No indication. Very bad!

Yours sincerely


Peter Groenestein
2 reviews
Verified order

Published Thursday, May 11, 2017

Wat een teleurstelling

Waardeloos bedrijf, de maandag dat wij bij Fonteyn in Uddel waren hebben wij ongeveer een uur rond gelopen en zijn alleen aangesproken door een mevrouw die vertelde dat wij niet alleen bij spa mochten kijken, waarop ik vroeg of er dan misschien een verkoper was, deze ging zij halen maar hebben wij nooit gezien. Echter wij wilde toch wel een Spa kopen dus dat maar via internet gedaan, na de bestelling werdt ik netjes gebeld en ik kreeg ook een mail met een voorstel, meteen terug gemaild dat het akkoord was en ik zou een order bevestiging krijgen. Daarna werdt het stil. Na een week of maar eens gebeld, daar kreeg ik te horen dat er toevallig net aan gewerkt werdt en ik binnen een paar minuten de orderbevestiging in m'n mailbox zou hebben, echter na een week nog niks. Dus maar weer een reactie op de website gezet. Een dag later werdt ik door een manager uit Duitsland gebeld en hij vertelde mij dat ik die zelfde dag een mail zou krijgen met de orderbevestiging, die kreeg ik inderdaad, alleen niet met de juiste afspraken. Dus maar weer even mail gestuurd, nu 2 weken later nog niks gehoord.ook op mijn vraag via de website geen reaktie meer gehad. Ik ga mijn spa hier in ieder geval NIET meer kopen. Als de afhandeling net zo slecht is als het voor traject heb ik er geen vertrouwen meer in.


Published Thursday, May 11, 2017

What a disappointment

Worthless business, the Monday we were at Fonteyn in Uddel, we walked about an hour and were only approached by a lady who told us that we should not only look at spa, where I asked if there might be a salesman, this one went they pick up but we have never seen. However, we wanted to buy a Spa anyway so that was done via the internet, after the order I was called nicely and I also received a mail with a proposal, immediately emailed back that the agreement was and I would get an order confirmation. Then it became quiet. After a week or once called, there I was told that just happened to be worked on and I would have the order confirmation in my mailbox within a few minutes, but after a week nothing. So again a response to the website. A day later I was called by a manager from Germany and he told me that the same day I would receive an e-mail with the order confirmation, which I received, but not with the right appointments. So again sent an email, now 2 weeks later, nothing was heard. Also on my question via the website no more reaction. I am not going to buy my spa here any more. If the handling is just as bad as the route I have no confidence in it anymore.




No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment.
Please note: Anonymous comments will be rejected.

Translate

Latest Review : By Beyond Fiction - Rating: 4.9 out of 5 For the Article :

FROM DREAM TO HARSH REALITY- ALL ABOUT PASSION SPA FONTEYN

FROM DREAM TO HARSH REALITY Once You Bought A PASSION HOT TUB From FONTEYN From the alluded dream (by a slogan ...

Pages

FRENCH HOMEPAGE OF PASSION SPA REVIEWS HOT TUB SCAM FONTEYN HOLLAND WEBSITE